känner för ett inlägg om min häst :*

tänkte bärätta om min häst för er.
Jag kan börja med att hon heter walencia, jag fick henne ungärfär för ett år sen, jag och mamma var osäkra om vi ville ha henne(hon va så stor) men mamma ville att jag skulle prova henne. det gick super bra tyckte jag. hon var ju treangelmärkt så hennes galopp va inte den bästa så Susanne(ägaren) men jag kännde ingen då jag jobbade henne i snön, men sen börja snön smälta och jag kännde av det men ju mer jag träna för min tränare ju mer försvann det, sen kom första man jag tävlade henne. det gick bokstavligen super jag kom 4, då va dom andra små ponnisar som rusha runt på bannan;) sen träna jag henne mer och mer, susanne hade så stor press på mig. alltså hon är speciell, ah. hon brydde sig inte äns att jag hade tävlat.. då fattar man ju, hahah. sen red jag henne ute och sånt där, sen fick hon sommar lov. hon blev tjock och likna en kossa. sen när jag skulle börja rida henne igen hade hon tappat ALLT! galoppen va kantig och obehaglig! men det var bara att jobba upp den!
i sluten av juni åkte jag och julia och linnea på ridläger på bastis! det va så himla kul! jag och julia och linnea hade egna hästar. walenia var så himla duktig och hon jobbade på, hon var aldrig trött, haha. sen kom jag hem från ridlägret och skolan skulle snart börja. jag kännde att jag verkligen inte hade lust för walencia då, susanne var så himla otrevlig, och sen skulle hon flytta så då kände jag bara att jag inte ville. hon fick ta med walencia. jag lämna tillbaka henne.
men sen en dag ville jag bara rida henne så linnea förjde med och red granella. sen så kände jag bara att jag att jag bara ville ha henne tillbaka så jag tog hem henne. fast när hon kom hade hon inga muskler och sen hade hon tappat allt. nu har jag jobbat med henne och hon har verkligen fattat förtroende för mig! hon går efter mig nör jag går i ridhuset t.ex.
innan fick man aldrig röra hennes huvud men nu får jag pussa på henne. sen har jag tränat på galopen, nu gör hon till och med galopombyten. och ingen annan är jag kan tränsa henne, inte äns cissi.. och du elias frågar varför jag tycker om henne så mycket, nu kanske du fattar? hon är lixom 173 men är som en ponny. hon gör allt man säger till om! hon är inte rätt för något. jag älskar henne verkligen! så himla personlig häst. innan hon kom till mig var hon en jätte fin dressyr häst värd 350.000kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0